نسیم لاراول (Laravel Breeze) اکنون با Inertia.js

لاراول گزینه Inertia.js را برای کیت استارتر Laravel Breeze منتشر کرد. با استفاده از این پکیج می‌تونین در شروع ساخت برنامه های لاراولی خودتون، سیستم احراز هویت رو پیاده سازی کنین.

 

Laravel Breeze چیست؟

در اصطلاح به معنی نسیم لاراول هستش که یه پکیج برای شروع کار با لاراول هستش. Breeze توسط Blade و Tailwind طراحی شده که داخل خودش سیستم احراز هویت انعطاف پذیر داره که خیلی کارو جلو میندازه.

برای شروع استفاده از Breeze تمام کاری که شما باید انجام بدین اینه که یه لاراول جدید نصب کنین و کد زیر رو اجرا کنین:

composer require laravel/breeze

php artisan breeze:install

تست هایی که از برنامه نصب شده گرفته میشه به شکل زیر هستش :

 

Inertia.js چیست؟

Inertia رویکرد جدیدی در ساخت برنامه های تحت وب کلاسیک سمت سرور هستش که بهش یکپارچه‌گی مدرن می‌گن. Inertia این امکان رو فراهم میکنه تا بدون پیچیدگی‌های SPA مدرن، برنامه های تک صفحه ای سمت کاربر ایجاد کنیم. این کار با استفاده از چارچوب های موجود در سمت سرور صورت میگیره.

خب همونطور که در عنوان این خبر خوندین پکیج Breeze با Inertia.js ترکیب شده که برای استفاده از اون میتونین از فلگ --inertia موقع نصب Breeze استفاده کنین :

# New option to use Intertia
php artisan breeze:install --inertia
npm install
npm run dev

اگه دوست دارین که بیشتر درباره این امکان جدید یاد بگیرین، پیشنهاد می‌کنم یه لاراول جدید نصب کنین. بعد Breeze رو با فلگ –inertia نصب کنین. اگه کنجکاو هستین که این پکیج چطوری کار میکنه، می تونین تمام مواردی که با نصب این پکیج روی پروژه اعمال میشه رو داخل stubs گیت هاب ببینین. این stubs ها عبارتند از : Tailwind، Webpack، روت های لاراول ، همه ی ویو هایی که برای بخش احراز هویت نیازه (مثل صفحات ورود، ثبت نام، فراموشی پسورد و…) و کنترلرهای مربوط به سیستم احراز هویت.

شما میتونید جزئیات امکانات و ویژگی های این پکیج رو در  Pull Request #44 صفحه گیت هاب laravel/breeze مشاهده کنین. همچنین لازم به یادآوری هستش که استفاده از تمام این امکانات اختیاری هستش. لاراول نیازی به استفاده ما از Inertia ، Tailwind یا هر ابزار دیگه ای نداره.

 

منبع :

https://laravel-news.com/laravel-breeze
https://laravel-news.com/laravel-breeze-intertiajs

BreezeInertia.jsInertia.js چیستLaravelLaravel Breezeاحراز هویت لاراولترکیب لاراول breeze با inertiaلاراولنسیم لاراول
کامنت ها (0)
ثبت کامنت