وردپرس از Internet Explorer 11 پشتیبانی نمی‌کند

بیشتر از ۷ سال پیش بود که اینترنت اکسپلورر ۱۱ (Internet Explorer 11) یا IE11 منتشر شد. در حال حاضر طبق آمار سایت Statcounter، کمتر از 1٪ از کل کاربران اینترنت (که رو به کاهش هم هست) از این مرورگر استفاده میکنن. اکثر سایت های محبوب مثل تیم های ماکروسافت در حال حاضر از IE11 پشتیبانی نمی‌کنن. حتی برنامه ها و سرویس های Microsoft 365 هم تا اواخر امسال از این مرورگر پشتیبانی میکنه.

آمار استفاده از مرورگر ها در جهان

وردپرس اعلام کرد که با انتشار وردپرس 5.8 در ماه جولای امسال (تقریبا مرداد ماه)، دیگه از اینترنت اکسپلورر 11 پشتیبانی نمیکنه.

اگه در حال حاضر از IE11 استفاده می‌کنید ، توصیه میشه که به مرورگر مدرن تری مثل Google Chrome ، Mozilla Firefox ، Safari یا Microsoft Edge رجوع کنید. به کاربران IE11 از تقریبا ۱۷ ماه قبل، در داشبورد وردپرس هشدار منسوخ شدن این مرورگر داده شده.

اگه هم از مرورگرهای مدرن نام برده استفاده می‌کنید، فقط تحت تاثیر جنبه‌ی مثبت این تغییر قرار می‌گیرید. چونکه پشتیبانی نکردن از IE11 مزایای کاربردی داره. با این حال، اگه کاربران سایت شما هنوز از IE11 استفاده می‌کنن، ممکنه تحت تأثیر این تغییرات قرار بگیرن.

 

منظور از “حذف پشتیبانی اینترنت اکسپلورر” چیست؟

وقتی پشتیبانی از یه مرورگر در وردپرس حذف میشه، ویژگی‌های جدیدی که قراره توی نسخه ها اضافه بشه، دیگه روی اون مرورگر آزمایش نمیشه. در نتیجه عملکرد و کارایی مطلوب اون ویژگی‌ها روی مرورگر منسوخ شده تضمین نمیشه.

ابزارهای خودکار که بخشی از کد هسته وردپرس (WordPress Core) رو تولید میکنن هم به روز میشن تا مرورگرهای منسوخ شده رو حذف کنن. این به این معنی هستش که هر ویژگی مرتبط با این پرونده های تولید شده، احتمالا دارای اشکال هستش یا برای کاربران اون مرورگرها کار نمیکنه.

ویرایشگر بلوک (گوتنبرگ) بیشتر تحت تأثیر این تغییر در وردپرس قرار میگیره. چون تقریبا تمام پرونده‌های مربوط به ویرایشگر بلوک با استفاده از این ابزارهای خودکار ساخته میشه. بخش‌های دیگه‌ی داشبورد وردپرس هم از CSS ساخته شده‌ی این ابزارها استفاده میکنه. بنابراین موقع استفاده از اینترنت اکسپلورر تحت تاثیر این تغییرات قرار میگیرید.

تمام قسمت‌های دیگه‌ی کد که مخصوص IE11 هستن، باید مورد به مورد شناسایی بشن و مورد ارزیابی قرار بگیرن. چونکه بقیه موارد با ابزارهای اتوماتیک ساخته نمیشن، بلکه بصورت دستی جمع آوری میشن. این فرآیند در وردپرس 5.9 شروع میشه و احتمالا کم کم در چندین نسخه مهم اتفاق میفته. علاوه بر این، هر مشکل و باگی که برای IE11 گزارش بشه، دیگه برطرف نمیشه.

 

این تغییرات چه تاثیری روی قالب میزاره؟

در نتیجه‌ی این طرح، هیچ تغییری روی قالب های پیش فرض اعمال نمیشه. هیچ کدی مربوط به پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر ۱۱ (یا هر مرورگر دیگه‌ای که ممکنه بعدها پشتیبانی نشه) از قالب‌های پیش فرض حذف نمیشه. با این حال، هر ویژگی جدیدی که به ظاهر اضافه بشه، در IE11 آزمایش نمیشه.

اگه هم از قالب های پیش فرض استفاده نمی‌کنین، بعیده که مشکلی برای شما پیش بیاد. چون قالب ها معمولا قوانین پشتیبانی خودشون از مرورگرهارو دارن. پس تغییرات در هسته وردپرس تاثیری روی اون‌ها نداره. در ضمن امکان داره که سازنده قالب شما، پشتیبانی از IE11 رو از قبل حذف کرده باشه.

اگه پشتیبانی از IE11 برای شما مهمه و مطمئن نیستین که قالب شما از IE11 پشتیبانی میکنه، توصیه میشه به توسعه دهنده قالب خودتون مراجعه کنین.

 

اگه نیاز به اطلاعات بیشتر در این ضمینه دارید، میتونید توی بخش مربوط به ساخت هسته وردپرس دنبالش باشید.

منبع : wordpress.org

مطالب مرتبط پیشنهادی
نظر خود را ارسال کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی *-- بارگیری کد امنیتی --